2011/11/26

Om skiten.

Den här dagen hade alla förutsättningar att bli en toppendag.

Men det blev den inte.

Så klart vet jag att hormonerna ställer till det, och det där att alltid ha ont och så fort jag försöker göra något få ondare och bara måsta vända tillbaka till soffan igen.

I går blev det sån där huvudvärk som bara stegrar utan att låta sig påverkas av vare sig mängder med vatten eller värktabletter.
Jag vaknade med den i morse också.

Fick ganska snart inse att jag hade för ont efter gårdagens dumheter.
(Försöka sig på att köpa underkläder OCH skor på samma dag, hur foglossningsdum får man bli?)
Och med huvudvärken.
Och viruset som hänger sig kvar.
Var förnuftig men inte nöjd över det, att ställa in ett födelsedagsfirande.

Droppen i hormonbägaren: när jag äntligen ska få hänga upp allt adventsmys visar det sig vara kvar i förrådet i gamla lägenheten.

Fy fan vad tråkigt det känns nu, jag vill bara ha tillbaka orken och kroppen då kanske även det goda humöret skulle komma?

4 kommentarer:

Johanna sa...

Åh, Joanna. Dumma hormoner. Och förbanande foglossning. Adventsljusstakarna kanske kan få komma upp i morgon i stället? Du ser i alla fall oerhört vacker ut! Klänningen är fantastisk.

Lisa sa...

jag håller med om att du ser himla vacker ut åtminstone! :)

Joanna sa...

tack johanna.
adventsljusstakarna får inte komma upp i morgon (eller i dag då) för det är långt att ta sig till rågsved när ingen av oss är bilburna.
inte bara att svänga förbi.

men nu har min fina man åkt dit och fixat hjälp av vän att köra hit kartongerna.
så kanske kommer adventssakerna upp i morgon.
om jag orkar (maken jobbar till sen kväll, han kan inte).

lisa,
tack!

Fina frugan sa...

Åh. Typiskt.

Men dammit vad snygg du är!
Hoppas att jag kommer att vara sådär snygg!